sunnuntai 14. heinäkuuta 2013

10 käskyä

Ronja lupasi että tänään minä saan kirjoittaa, vihdoin! Ronja oli pari päivää vähän pipi, äiti ja isä eivät oikein osanneet sanoa mikä hänellä oli. Ruoka ei kuitenkaan maistunut ja hän oli ihan möks möks :C Äiti syötti Ronjalle tonnikalaa ja kuivaraksuja, ja sitten hän sai vielä maitoakin. Ne olivat ainoita mitä Ronja suostui vähän maistelemaan. Ihme nirsoilua, kyllä minä olisin voinut auttaa syömisessä, mutta sain katsella vain vierestä. Minulla oli koko illan ihan tylsää kun Ronja vaan makasi eikä ollut painikaveria. Yritin saada isiä painimaan kanssani mutta hän suostui vain leikkimään uudella lelullamme. Onneksi nyt Ronja on taas oma itsensä niin ei tarvitse ihan yksin riehua!

Perjantaina me lähdettiin mummilaan katsomaan Samurai-setää ja Mosse-tätiä. Isovanhemmat olivat lähteneet Lappiin kesälomailemaan, joten me saatiin isin ja mamin kanssa vallata iiihan koko talo! Samurai oli meitä vastassa kun tulimme, mutta sitten hän lähti ulos eikä näyttäytynyt enää koko iltana, eikä vielä lauantainakaan. Mosse ei ole käynyt edes moikkaamassa meitä, hänkin on ilmeisesti retkeilemässä. Lauantaina illalla setä Samppa tuli takaisin kotiin ja sitten me vähän juostiin kilpaa (minä tietenkin voitin).


Sunnuntaina aamupäivällä isi ja äiti lähti johonkin pippaloihin. He sanoivat menevänsä pienen vauvan juhliin. En ymmärrä miksi me ei päästy mukaan, kyllähän muillakin vierailla siellä oli lapset mukana. Enkä ymmärrä miksi he ylipäätään käyvät muiden juhlissa, meitähän heidän vain pitäisi palvoa ja juhlia! Palvomisesta tulikin mieleeni, että voisin kertoa teille minun, isin ja äidin Jumalan, 10 käskyäni:



1. Minä olen ainoa Jumalanne. Teillä ei saa olla muita jumalia.
2. Olen ruuan Jumala, minulla on aina oikeus syödä ennen Ronjaa.
3. Muista aina pyhittää lepopäivä.
4. Kunnioita Milaa ja Ronjaa. Enemmän Milaa.
5. Tapa. Kaikki.
6. Älä ikinä hanki muita eläimiä, "emme halua lemmikkejä".
7. Varasta. Ainakin kaikki hyvän makuinen.
8. Älä herätä nukkuvaa Milaa.
9. Älä tavoittele isin syliä, se on minun paikkani.
10. Älä tavoittele isin puolisoa (mamia), ruokaa, tai mitään mikä hänelle kuuluu. Muuten tapan sinut.

Kun äiti ja isi tuli takaisin juhlista, me veimme heidät vähän ulkoilemaan. Isi ei käynyt tänään ollenkaan kuntosalilla niin piti hänen nyt jotakin tehdä. Niinpä vein hänet juoksemaan. Äiti ja Ronja sipsuttelivat perässä ja haistelivat kukkasia. Samurai-setä vahti meitä talon nurkalta. Hän on vähän nössykkä kun ei uskalla lähteä pihasta kovin kauas. Hyvä että minä olen niin rohkea että uskalsin viedä isin vähän pidemmälle.


Isiä ulkoiluttamassa.

Naapurin kyyläystä.

Nyt tämä tyhmä plokkeri ei suostu lataamaan videota siitä kun minä ja isi juostaan, joten saatte nähdä sen sitten myöhemmin, ehkä.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tästä voit lähettää meille fanipostia!